NIEUW!

Bezoek het vernieuwde Astromarkt! de site voor de studie van astrologie...

woensdag 3 december 2008

Horoscoop Eros Ramazzotti


Eros Ramazzotti (2xz, 2xt) is geboren op 28 oktober 1963 om 11 uur in Rome, volgens Astrothème. Ik had twijfels bij deze geboortetijd. Pallas op het MC vind ik niet passend en ik mis o.a. cruciale plaatsingen van Venus en Neptunus. Dus heb ik verder gezocht. En ik vond op een Italiaanse astrologiesite, Astre i Gossip 11:30 v.m. Dan staat Mercurius op het MC (=beroep), en Mercurius is de planeet van de stem en de communicatie.

Voor de artiest vind je Neptunus anderhalf vierkant het lentepunt en Venus als eind- en begindispositor van het MC.

Het midpunt Zon/Maan is het punt van 'hart/ziel', het kruispunt van je wil en je verlangen. Mercurius, Venus en Pluto zijn in de 22.5 gradenreeks verbonden met die midpunt. Je ziet ook dat Mercurius, Venus en Pluto elkaar 'beheersen'. Mercurius staat in Weegschaal (teken van Venus), Venus in Schorpioen (teken van Pluto) en Pluto in Maagd (teken van Mercurius). Dit trio staat in wederzijdse receptie. In mijn boekje AstroTrio vind je 'een gedreven kunstenaar' voor deze combinatie.

Als je niet zou weten dat Eros de beroemde zanger is, hoe haal je dat dan uit deze horoscoop? Venus - heer 10 - staat quintiel Uranus en conjunct Neptunus en dat voegt ritme en muziek bij het talent. Deze combinatie van planeten vind je vaker bij popzangers.

Geen opmerkingen: